7 dagar av frukost

Jag är bra på mycket men frukost är inte min starka sida. Denna vecka tänkte jag bli bättre på det. Varje dag ska jag äta frukost. Normalt sett hastar jag i mig en kopp kaffe innan jag rusar iväg till bussen. Om jag känner mig lite hälsosam kanske jag tar en frukt på vägen. Ibland kan jag äta lite flingor men oftast ligger frukosten längst ner på priolistan. Jag skiter hellre i det och gör något annat roligare istället. Som att surfa, eller sova, eller sitta och titta in i väggen och undra varför jag måste gå upp så okristligt tidigt, är skolan verkligen så viktig? ja, det är den och tidiga mornar är inte hela världen, man vänjer sig. Gör man verkligen det? Nej. Jo. Oj, nu var klockan alldeles för mycket för att hinna äta. Jag väntar till lunch. En stadig, trevlig lunch istället för en tråkig frukost. Detta är mina tankar i princip varje morgon. Samt varför gult är gult och solen är inte gul och inte ful.

En annan orsak till att jag inte äter frukost varje dag är att jag inte har lust. Oftast har inte min mage vaknat och ligger och snoozar fram till elva innan den börjar morra för att den har försovit sig och vaknar på fel sida.

Jag misslyckades inte denna vecka! Jag åt ta mig fan frukost varje dag. Den stora första bilden är från i fredags när jag åt frukost till middag, bara för att jag är en vuxen kvinna och jag kan göra vad jag vill. Sedan är jag dessutom en vuxen kvinna och tar inte bild på min frukost varje morgon så därför blev det bara två. Dock kan jag beskriva i detalj vad jag åt dag för dag. I fredags blev det en halv rostad skiva med smör. Jag åt även något annat till frukost en annan dag och så vidare.

Vad kan jag säga om denna vecka? Mådde jag bättre? Fick jag mer energi? Gick jag ner i vikt? (många hävdar att man går ner i vikt mirakulöst om man börjar äta frukost) Ja, veckan var väl angenäm men inte någon nämnvärd förändring. Jag tror inte att mitt liv kommer förändras dramatiskt bara för att jag äter frukost. Det funkade bra, det var gott. *nickar ivrigt för att jag inte vet vad jag mer ska säga*

Allt som allt så rekommenderar jag att man äter frukost. Det är bra. Säkerligen. På något sätt. Lycka till.

Kommentera

