UPPDATERING

Någon kanske har märkt att det har varit lite tyst här på danish robot dancers. Nähä? Vi har märkt av det.

Ni vet när livet händer, när man börjar på något nytt som tar all tid och kraft samtidigt som det gamla livet också är hack i hälingen och man känner som man går balansgång som några av de konstiga människorna man sett mellan träd ute på stan och man har skolböcker i ena handen, i andra handen en massa gammal skit samtidigt om man jonglerar? Det var nog den längsta meningen jag skrivit. Prova att säga den snabbt sju gånger, I dare you.

Hursomhelst hade jag (Cecilia) tänkt att försöka ta små lätta, smygande steg tillbaka och skriva lite om mina 7 dagar utan kontokort och begränsat mobilanvändade.

Bakgrund:

  • Kontokort: helt ansvarslöst tappat bort det. Jag har spärrat det, får ett nytt om 4 bankdagar så det kommer väl någon gång i mars. Dock har jag underbara vänner, en som tog ut pengar till mig så jag kommer inte svälta. Men eftersom jag har en summa kontanter så tänkte jag vara ytterst sparsam med det (har bara köpt 2 body butters:).
  • Mobil: i fredags tappade jag helt orutinerat min mobil på vagnen. Jag vill säga att det var första gången, men det är nog hundrafemtioelfte. Innan har inget hänt men givetvis sprack skärmen en aning. Detta gjorde att jag började genast storgråta innan jag ryckte på axlarna och tänkte att nu har jag två ickefungerande mobiler. Jag tog dessutom bort en massa appar (om någon följer min privata instagram så har jag lagt upp ett subtilt budskap om detta) så jag tänkte att veckan ska bara innehava praktiska saker via mobilen så som telefonsamtal och textbaserade meddelanden, like god intended.

Jag hoppas veckan går bra och att jag kommer till insikt om att det går att leva på 90-talet under 2017. Eftersom klädtrenden redan är här varför inte gå full out?
Peace!

Kommentera

