För första gången: Hockey

Vad sägs om en ny serie? En serie som går hand i hand med 7 dagar där jag testar på saker och ting för första gången och sedan berättar vad jag tyckte om det. Vad sägs om det? Ni har ingen talan, eftersom kommentarsfältet alltid är ekande tomt, inte ens mamma läser mina inlägg, jo det skulle hon ha gjort om jag kommit ihåg att nämna att jag skriver på danish. Vi sätter igång!

Igår var jag på hockey för första gången, vilket ni kanske har förstått av titeln. Jag gav min pappa biljetter och halsduk i julklapp till Frölunda matchen mot Färgestad. Tyvärr blev han sjuk så jag och mamma hoppade på bussen mot Scandinavium. När vi satt där insåg vi att det fanns nog inga mer olämpade människor att se på hockey. Pappa hade förklarat offside och vi googlade icing. Både mamma och jag skrek ”efter bollen” vilket skapade en del irritationsmoment hos våra sittkamrater.

Vad kan jag säga om min upplevelse? Det var helt amaaaaaze balls (see what I did there?)! Jag älskade varenda sekund av det. Alla var så glada och klädde sig i strikt klädkod av rött och grönt. Jag och mamma hade matchande halsdukar i Frölunda färger och mamma imponerade genom att visa hur man viker en sån där papperslapp som man klappar med (who knew?). Vi käkade chips, godis, korv, pizza och drack öl – kan det bli bättre? Skäggiga män som slogs för kung och fosterland. De var verkligen på dåligt humör och flera gånger fick de åka av scen för att sätta sig och lugna ner sig i ett isolerat bås. Som skamvrån, fast det verkade inte speciellt effektivt för när de kom tillbaka var de lika arga och började slåss igen – underhållning på hög nivå.

Detta är definitivt inget som jag kommer att sluta med. Jag vill gå på hockey igen! I alla fall för maten och männen.

Kommentera

