7 dagar av Yoga

Det var dags.
Jag har länge velat köra med Yoga eftersom jag tror inte det bara är en träningsform utan det handlar om en livsstil som hippie Cecilia hade sagt. Jag lyckades inte att ha en yoga-livsstil denna vecka, men vem vet, kanske ska testa det nästa vecka?
Jag ser framför mig hur jag odlar tomater, skägg, dreads, går i fiskarbyxor, mediterar, blir vegan på heltid, samtalar med Madonna och öppnar mitt egna holistiska center som välkomnar alla människor bara de är bekväma med kramar. Se fram emot detta.

Tillbaka till denna vecka. Jag tjuvstartade redan på söndagnatt då jag inte kunde sova och körde två olika set á 43 minuter av avslappnade sängyoga (jag länkar till allt nedan). Sedan morgonen efter var jag lite lat och gjorde bara 20 minuters morgon yoga eftersom det blir lite jobbigt. Vad kan jag säga? Övning ger färdighet och jag har inte börjat öva speciellt mycket än.

Det blev som en rutin att göra yoga innan jag lade mig. Istället för att ligga med dator eller mobil i sängen slöttittandes på serier, filmer eller YouTube-klipp, tände jag ljus, rullade ut min matta och satte igång ett pass via dator eller mobil (:). Dock så känner jag att jag borde ha provat på yoga på något ställe i Göteborg. Provat på värme yoga, fortsatt med Indu- och Rajayoga som jag älskar, lärt mig solhälsningen ordentligt och inte bara låtsats att jag kan den för det kan jag inte. Men detta får jag ta med mig till nästa gång. Gör om, gör rätt.

Alla klyschor stämmer. Jag fick bättre hållning, kände mig lugnare och gladare till sinnet. Eftersom jag tränade regelbundet så fick jag mer energi och mådde väldigt mycket bättre.

Problemet var bara att jag inte fortsatte veckan ut. Men jag får väl börja med det nästa vecka. 7 dagar av att fullfölja något, yoga till exempel.

f5d42fa84935372d7fe34b26618e3aec

Källa

 

Kommentera

